Vi har fornyet identiteten vår!

Med en frisk og moderne identitet er Capra, Liflig og Fryde klar for å forme fremtiden sammen, med felles visjon, verdier og merkevare.

Behovet for endring

Capra, Liflig og Fryde har lenge vært en gruppe selskaper med samme hjerte og felles verdier. Våren 2023 så vi et behov for å skape en felles merkevareplattform for gruppen og samtidig tydeliggjøre selskapenes unike identiteter.

Capra startet opp i 2005 med en enkel, men sterk idé: å skape et sted der folk trives, blir tatt vare på og lyttet til, og hvor lederskap handler mer om å støtte enn å styre. Vi ville samle kloke og smarte hoder som liker å jobbe og være sosiale sammen og gjøre kule ting med teknologi. Og det syns vi at vi har fått til. 

I 2019, da vi allerede hadde fått til en del bra, følte vi at tiden var inne for å utvide horisonten. Vi ville holde Capra fokusert på konsulenttjenester, men så et behov for å hjelpe kundene våre enda mer ved å ta totalansvaret for produktutviklingen helt fra idé og til og med drift.

Dermed startet vi et nytt selskap - Liflig. Liflig er rågode på å realisere ideer, produktutvikle og skreddersy digitale løsninger. De finner ut hva som trengs og lager produktet, i tillegg til å drifte, forvalte og videreutvikle. Kunden trenger bare å ha en idé eller et behov, Liflig tar seg av alt det andre - fra riktig bemanning til sikker drift. 

I 2022 kjente både Capra og Liflig et sterkt behov for tilgang på designkompetanse og kapasitet for å være gode problemløsere for kundene våre, men også for å gi våre ansatte enda mer å lære. Løsningen ble et designselskap - Fryde. Fryde er kreative konsulenter som lager design folk blir glade av, og som gir verdi til bedrifter.

Sammen utgjør vi nå Capra-gruppen - en gruppe selskaper med felles historie, samme hjerte og hver vår måte å løse utfordringer på. Vi har hjerte for menneskene som jobber hos oss, og hjerte for de som skal bruke løsningene vi lager. Vi tror på at trygge mennesker med frihet og ambisjoner tar de beste valgene – og lager de beste opplevelsene. Nå er vi 100 folk i Capra, 25 i Liflig og 3 i Fryde. Sammen er vi utviklere, teamledere, designere, rådgivere – og mye mer. 

I 2023 kom behovet for en ny identitet, som representerte vår historie, selskapene enkeltvis og fellesskapet. Til det fikk vi hjelp av designbyrået Anti ved å skape et konsept som funker for hvert av selskapene og sammen.

Konseptet

Capra, Liflig og Fryde løser kundens utfordringer sammen og alene. Vi er sosiale sammen, hver for oss og vi deler massevis av fag og vi gjør egne greier. Vi trengte derfor en visuell identitet som kunne representere fellesskapet og det individuelle for hvert av selskapene. Selskapene skal markedsføres både alene og sammen.

Vi har en flat struktur i og mellom selskapene og et felles ønske om å gjøre samfunnet til et bedre sted. Konseptet baserer seg på mennesker, samarbeid og bevegelse. Dermed ble det naturlig å søke til en tredimensjonal form bestående av ulike former og en organisk bevegelse som skaper endring i både form og farge.

3D modellen består av alle tre selskapene og vi kan rotere den fra et uttrykk til et annet. På denne måten har vi skapt et gjenkjennbart uttrykk på tvers av selskapene i fellesskap.

Fremover

Vi er fortsatt de samme selskapene, bare i en ny og friskere forpakning. Og sammen er vi klare for å forme fremtiden med kloke konsulenter, lage skreddersydde løsninger og skaper design som fryder.

Opp og frem!